RSS Subscribe

Αρχική σελίδα » Θρυλικά αρώματα από τη δεκαετία των 20′s

Θρυλικά αρώματα από τη δεκαετία των 20′s

Στις μέρες μας, ο τρόπος που διαλέγουμε ένα άρωμα εξαρτάται κατά πολύ από τη μόδα και την τάση του εφήμερου. Υπάρχουν όμως μερικά αρώματα που παρ’όλο που δεν ανήκουν στις καινούριες αφίξεις, μας συγκινούν κι εξακολουθούν να είναι αγαπητά όσα χρόνια και να περάσουν! Σε αυτό το άρθρο, σας παρουσιάζουμε τρεις αρωματικές δημιουργίες που μας πάνε πίσω στη δεκαετία του ’20, και που η παρουσία τους άλλαξε το τοπίο της αρωματοποιίας μια για πάντα.

Το 1921 ήταν η χρονιά που σημαδεύτηκε από το λανσάρισμα του πασίγνωστου Chanel N° 5. Η Coco Chanel, θέλοντας να μπει δυναμικά στην αγορά αρωμάτων, ανέθεσε στον Ernest Beaux, αρωματοποιό της Ρωσικής βασιλικής οικογένειας, να δημιουργήσει ένα άρωμα που θα απευθυνόταν στη μοντέρνα γυναίκα της εποχής. Εκείνος της παρουσίασε 10 δείγματα και η Coco χωρίς δεύτερη σκέψη διάλεξε το νούμερο 5, εν μέρει γιατί ήταν ο τυχερός της αριθμός. Το Chanel Ν° 5 έγινε αμέσως επιτυχία, τόσο για το μείγμα από 80 συστατικά που ερχόταν σε αντίθεση με τα μονοδιάστατα floral αρώματα της εποχής, αλλά και για το μινιμαλιστικό μπουκάλι του που ξεχώριζε ανάμεσα στα πολυποίκιλτα κι εύθραυστα μπουκάλια των άλλων αρωμάτων. Το 1954, η Marilyn Monroe ενίσχυσε το θρύλο του αρώματος όταν σε μια συνέντευξη ανέφερε ότι είναι το μόνο που φοράει όταν κοιμάται! Σήμερα, το Chanel Ν° 5 εξακολουθεί να είναι το κορυφαίο best-seller άρωμα, και λέγεται ότι ένα μπουκάλι του πωλείται κάθε 6 δευτερόλεπτα.

Η μόδα που κυριάρχησε στη δεκαετία του ’20 ήταν τα oriental αρώματα, τα οποία περιείχαν νότες από ανατολίτικα μπαχαρικά και πάντρευαν τις αρωματικές ουσίες φυσικής προέλευσης με συνθετικές, που ήταν η πιο σπουδαία ανακάλυψη της εποχής. Ο κυριότερος εκφραστής αυτής της νέας τάσης ήταν αναμφίβολα το Guerlain Shalimar, τη χρονιά 1925. Ο μύθος λέει ότι ο Jacques Guerlain, πειραματιζόμενος με τη συνθετική βανιλλίνη, έχυσε ένα μπουκαλάκι βανιλλίνης μέσα στο άρωμα Guerlain Jicky κι έτσι γεννήθηκε το Shalimar! Το όνομά του έχει ανατολίτικη προέλευση και προέρχεται από τους αγαπημένους κήπους της βασίλισσας Mumtaz Mahal, προς τιμήν της οποίας είχε χτιστεί το γνωστό Taj Mahal. H βαριά, προκλητική μυρωδιά του ήταν κλεισμένη σε μπουκάλι από κρύσταλλο Baccarat, κι έγινε το αγαπημένο άρωμα των flappers των ’20s! Το Shalimar θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα αρώματα μέχρι σήμερα, και το πιο δημοφιλές του οίκου Guerlain.

Με το ξέσπασμα της Παγκόσμιας Οικονομικής Ύφεσης το 1929, ο κόσμος άρχισε να αλλάζει ριζικά. Για το Jean Patou, μόδιστρο υψηλής ραπτικής, η λύση ήταν μία: για να συνεχίσει να υφίσταται η επιχείρησή του σε αυτά τα δύσκολα χρόνια, έπρεπε να στραφεί στην επικερδή αγορά των αρωμάτων. Ανέθεσε λοιπόν στον αρωματοποιό Henri Alméras να του φτιάξει ένα άρωμα-αντίδοτο για την κρίση, το οποίο ονόμασε
Jean Patou Joy. Η πολυτέλεια των ρούχων Jean Patou εκφράστηκε στο άρωμα με το συνδυασμό των ακριβότερων συστατικών της εποχής: χρειάζονται 10.600 άνθη γιασεμιού και 336 τριαντάφυλλα για να παραχθούν 30ml αρώματος! Το κομψό μπουκάλι του σχεδιάστηκε από το διάσημο αρχιτέκτονα Louis Süe, ο οποίος πρόσθεσε τη χρυσή κλωστή γύρω από το λαιμό του μπουκαλιού για μια έξτρα δόση πολυτέλειας. Με αυτό τον τρόπο, οι παλιοί πελάτες του Jean Patou που δεν μπορούσαν πλέον να αγοράσουν τα ακριβά ρούχα του, έπαιρναν μια δόση από την αύρα του σχεδιαστή αγοράζοντας το άρωμά του. Σήμερα, το Joy παραμένει το πιο ακριβό άρωμα στον κόσμο, και το δεύτερο σε πωλήσεις μετά το Chanel Ν° 5.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Σχόλια